Algemene vragen - SmartAlarm

Algemene vragen

Wat is SmartAlarm? 
SmartAlarm is een betrouwbaar draadloos alarmsysteem dat er voor zorgt dat uw huis goed beveiligd is tegen inbraak. Via onze website en applicatie kunt u het alarmsysteem bedienen waar en wanneer u maar wilt, zolang u beschikking heeft tot het internet. Als het alarm afgaat krijgt u een sms of e-mail zodat u meteen actie kunt ondernemen.

Als ik het SmartAlarm basispakket koop, wat zit er dan precies in?
SmartAlarm biedt een uitgebalanceerd pakket aan en geeft u de ruimte om zelf de extra accessoires te kiezen, zodat iedere gebruiker het alarmsysteem op zijn manier kan inrichten. Graag verwijzen wij u hier voor naar de webshop.

Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle prijzen die op de website staan vermeld zijn inclusief BTW

Hoe zit het met het opzegtermijn, zit ik lang aan een contract vast?
U bepaalt helemaal zelf hoe lang u gebruik wilt maken van onze diensten. Uw abonnement is maandelijks opzegbaar en u zit niet aan lange verplichtingen vast.

Is het mogelijk om het basispakket uit te breiden?
Het is mogelijk om uw bestelde pakket uit te breiden met verschillende accessoires. U kunt het pakket onbeperkt uitbreiden, er zit geen limiet op. Wilt u bijvoorbeeld een aantal extra raamsensoren of deursensoren toevoegen, dan is dit erg gemakkelijk en zeker mogelijk. Al deze accessoires kunt u bestellen in onze webshop.

SmartAlarm in gebruik

Wat gebeurt er als het alarm afgaat?
Zodra het alarm afgaat krijgt u direct een sms op de mobiele telefoon, ook is het mogelijk om een e-mail en pushbericht te ontvangen zodat u direct op de hoogte bent. Het alarm werkt 24 uur, 7 dagen per week. Op het moment dat u en uw aangegeven contactpersonen een sms, pushbericht of e-mail binnenkrijgen, kunt u direct actie ondernemen. Naast het feit dat u bericht ontvangt, kunt u ook aangeven dat andere personen in uw omgeving automatisch een melding krijgen. 

Hoe wordt de meldkamer van Trigion ingeschakeld?
U kunt de meldkamer van Trigion koppelen aan uw alarmsysteem. Zodra het alarmsyteem afgaat ontvangt de meldkamer hier direct een melding van. De Meldkamer neemt bij alarm contact op met de vooraf ingestelde contactpersoon. Bij een geverifieerd alarm schakelt de meldkamer van Trigion de politie in. De koppeling met de meldkamer van Trigion kunt u gemakkelijk in- en uitschakelen via Mijnsmartalarm. Per maand zijn de kosten voor dit abonnement €12,50. On Demand kan dit voor slechts € 3 per dag.

Hoe lang duurt het voordat ik bericht krijg bij het afgaan van mijn alarm?
Als het alarm bij u is afgegaan wordt er onmiddellijk een sms of e-mail verstuurd. U ontvangt direct een waarschuwing waardoor u onmiddellijk kunt handelen.

Krijg ik te maken met extra kosten door de sms, bel en e-mail diensten?
Bij SmartAlarm betaalt u alleen een vast bedrag per maand van €8,95, ongeacht het aantal sms’jes of e-mails dat u ontvangt. U komt niet voor verrassingen te staan.

Hoe kan ik het alarmsysteem bedienen?
Via Mijnsmartalarm.nl krijgt u toegang tot een simpel te bedienen online systeem waarmee u het alarm te allen tijde kan besturen. Tevens is het mogelijk om via de gratis SmartAlarm App op uw mobiel (Iphone, Android en Web app), het alarmsysteem te bedienen. Wanneer u in de buurt van huis bent kunt u het syteem traditioneel bedienen met de afstandbediening en het bedieningspaneel.

Wat is mijnsmartalarm.nl?
MijnSmartAlarm.nl is een online systeem om uw alarm simpel te kunnen bedienen. Via onze website kunt u onder  Login inloggen op uw eigen account zodat het altijd mogelijk is om uw alarm te bedienen. Naast de bediening vindt u hier ook alle uitleg omtrent de aansluiting van het alarmsysteem en kunt u hier alle apparaten in uw pakket gemakkelijk toevoegen. 

Wat is het voordeel van de extra camera dienst?
Op het moment dat er bij u wordt ingebroken, maakt de camera 2 foto’s per seconde zolang er beweging geconstateerd wordt. Deze foto’s worden opgeslagen in onze database en op uw mijnsmartalarm.nl account., zodat u deze direct tot uw beschikking heeft. Het is mogelijk om maximaal 4 camera’s aan te sluiten. De beelden kunt u live volgen via mijnsmartalarm.nl en de SmartAlarm applicatie.Voor deze dienst wordt een maandelijks bedrag van €4,- in rekening gebracht ongeacht het aantal camera's . De fotodetector wordt alleen geactiveerd op het moment dat het alarm afgaat, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over uw privacy.

Is het alarm diervriendelijk?
De bewegingssensoren van SmartAlarm zijn huisdiervriendelijk. Dit betekent dat het alarm wordt geactiveerd bij beweging van mensen,  maar de bewegingssensoren niet reageren op voorbijlopende huisdieren zoals honden en katten (tot 16 KG)

Wat geven de led lampjes op de basisunit weer?
Wanneer het groene LED lampje knippert betekent dit dat het alarmsysteem staat uitgeschakeld.  Als het oranje LED lampje brandt betekent dit dat de status “alarm aan thuis” staat in geschakeld. Een knipperend rood LED lampje geeft weer dat het alarm staat ingeschakeld. Wanneer het oranje LED lampje brandt betekent dit dat u mogelijk een bericht heeft ontvangen in MijnSmartAlarm. 

Installatie

Is het alarmsysteem gemakkelijk te installeren in mijn woning? 
Het basispakket van SmartAlarm bestaat uit verschillende onderdelen, die stuk voor stuk voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen. U kunt SmartAlarm zelf installeren aan de hand van vier eenvoudige stappen, en dat in nog geen 20 minuten tijd. Mocht u de installatie toch liever aan een ander willen overlaten, dan staat onze SmartAssist elke dag voor uw klaar. Deze alarmspecialist installeert SmartAlarm bij u thuis en kan direct antwoord geven op al uw vragen. Een kort overzicht van de handelingen die u moet verrichten tot succesvolle installatie, vindt u hieronder:

  1. Maak uw persoonlijke account aan op mijnsmartalarm.nl
  2. Sluit het basissysteem aan op de modem. Vervolgens kunnen verschillende accessoires zeer eenvoudig worden aangesloten door op de foto van de accessoires te klikken
  3. U plaatst de draadloze accessoires waar u maar wilt in huis
  4. U richt uw account naar eigen wensen in, afgestemd op uw situatie thuis

Welke internetverbinding heb ik nodig op het alarmsysteem goed te laten werken?
In principe werkt het alarmsysteem met elke verbinding die er is. Wel is een snellere verbinding van invloed op de prestaties van het alarmsysteem. Wij adviseren daarom om een goed functionerende breedband internetverbinding in huis te hebben zodat het systeem optimaal werkt.

Hoeveel extra accessoires kan ik toevoegen aan mij alarmsysteem?
Er zit geen limiet op het aantal extra aansluitingen van accessoires op het alarmsysteem. U kunt het alarmsysteem geheel naar wens inrichten en zoveel toevoegen als u zelf wilt. Voor de camera functie geldt wel een limiet, namelijk 4 camera’s per huishouden.

Kan de installatie ook voor mij gedaan worden?
Ja, dit kan. Vanaf €200,- kan het gehele systeem in uw woning worden geïnstaleerd door onze medewerkers van SmartAssist. Voor dit bedrag wordt alles professioneel geïnstalleerd en kun u tegelijkertijd persoonlijk advies verwachten. U kunt een afspraak maken via 020-3080656 om zo uw installatie mogelijk te maken.  

Klant zijn van SmartAlarm

Wat zijn de voordelen als ik me aansluit bij SmartAlarm?
SmartAlarm zorgt ervoor dat u met een gerust hart de deur uit kan. 24 uur, 7 dagen per week wordt uw huis beveiligd en u kunt een betrouwbare dienstverlening verwachten. Het alarmsysteem is zeer gemakkelijk te bedienen en kan op elk moment van de dag in of uit worden geschakeld. U kunt live mee kijken op Mijn SmartAlarm wat er in uw huis gebeurt en bij een inbraak worden u en uw contactpersonen meteen op de hoogte gesteld. Daarnaast kunt u rekenen op een goede klantenservice en proberen wij altijd snel op uw wensen in te spelen. 

Wat heb ik aan MijnSmartAlarm.nl?
Mijn SmartAlarm is het ultieme controlepaneel waarmee u uw alarm gemakkelijk overal ter wereld mee kunt bedienen. Als u bijvoorbeeld het alarm in of uit wil schakelen, dan kunt u dit via mijnsmartalarm.nl doen, of door middel van de SmartAlarm applicatie die wij aanbieden. In mijnmartalarm.nl vindt u ook allerlei hulpmiddelen om de aansluiting van het alarmsysteem zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen, zoals handleidingen en filmpjes. De accessoires meldt u hier aan zodat deze draadloos communiceren met uw alarmsysteem. Mijn SmartAlarm zorgt voor gemak en totale controle, zodat u altijd een veilig gevoel heeft in huis.

Wat heb ik aan Smartmessage?
SmartAlarm houdt u op de hoogte van wat er in uw huis afspeelt door middel van SmartMessage. Via mijnsmartalarm.nl kunt u aangeven van welke waarnemingen van SmartAlarm u een SmartMessage wil ontvangen. Hierbij kunt u kiezen voor de volgende opties:

  • Waarneming (beweging in bepaalde ruimte, een deur die wordt geopend, een temperatuur verandering of een combinatie van waarnemingen)
  • Wanneer (bijvoorbeeld alleen tussen 14:00 uur en 16:00 uur)
  • Hoe (sms en/of e-mail)
  • Welke tekst het bericht bevat
  • Naar wie (buren en/of familielid)

De bovenstaande opties bieden eindeloos veel mogelijkheden. Zo kunt u bijvoorbeeld  instellen dat u en uw oppas een sms ontvangen als ‘s nachts de deur van de kinderkamer wordt geopend.
Of dat u een e-mail ontvangt als de deur naar een bepaalde ruimte wordt geopend. Met SmartMessage heeft u dus niet alleen altijd een veilig gevoel, maar ook altijd alles onder controle.

Hoe zit het met mijn privacy?
Uw gegevens worden online goed beveiligd door middel van de SSL-certificatie. Dit zorgt ervoor dat onze database goed beschermd is en uw privacy gewaarborgd wordt.

Wat gebeurt er als ik ga verhuizen?
Als u gaat verhuizen, willen wij graag met u meegaan. U kunt het systeem gemakkelijk ontkoppelen en op dezelfde wijze aansluiten als in uw vorige huis. Ook kan SmartAssist u helpen bij de aansluiting als u dit prettig vindt. Wij worden graag op de hoogte gesteld van uw nieuwe adresgegevens, zodat wij hier goed op in kunnen spelen. 

Hoe kan ik het alarmsysteem en de maandelijkse kosten betalen?
Ons alarmsysteem en extra accessoires kunt u online in onze webshop kopen, wij voldoen aan het Thuiswinkel keurmerk zodat de aankoop veilig gedaan kan worden. De maandelijkse kosten  worden automatisch geïncasseerd, waar wij uiteraard eerst toestemming voor vragen. Vooruit betalen is uiteraard ook mogelijk.

SmartAlarm applicatie 

Wat heb ik aan de SmartAlarm App?
Met de SmartAlarm App kunt overal en wanneer u maar wilt het alarmsystemen via uw mobiele telefoon bedienen. De app is te downloaden voor zowel Iphone als Android, heeft ook een Web app zodat bijna iedereen met een smartphone of tablet hier gebruik van kan maken.

Betaal ik voor de SmartAlarm App?
De SmartAlarm app is gratis te downloaden en kan onbeperkt gekoppeld worden.

Werkt de SmartAlarm App op alle mobiele telefoons en tablets?
Onze app is zo gemaakt dat het op elke mobiele telefoon en tablet werkt, mits er internet verbinding aanwezig is. 

Kan ik op de app ook mijn camerabeelden zien?
Zowel op mijnsmartalarm.nl als op de SmartAlarm app kunt u de camerabeelden live bekijken. Zo bent u altijd op hoogte van de verrichtingen in uw huis.

Staat uw vraag hier niet bij? Neem gerust contact op met onze klantenservice. 

Tel:      (+31)203080656
mail:   info@smartalarm.nl